Protected by Copyscape Online Copyright Protection

Monday, February 28, 2011

Cinta Sekeping Setem




Semalam 28hb feb 2011 hari terakhir dlm bulan dua memang hr penting.Segala kreja-kreja aku tpaksa aku tinggai dlu.Sbbnya,nk pi bli setem edisi khas Malaysia juara Piala Suzuki AFF 2010.Aku memang suka kumpoi benda-benda cam ni.Pagi-pagi lg aku dh siap.Kena awai la sbb tkut setem tu habih.Benda limited cam ni memg org rebut-rebut nak dpt.So dgn smangat "Harimau Malaya" aku pun gerak kuaq umh kul 8:20 pg.Sampai ja dpn pjbt pos,dasyat...Pya la ramai org.Jenuh la nk berebut..Pakcik-pakcik,makcik-makcik,abg-abg,kakak-kakak dh tepacak bdiri dpn pintu.Awek-awek pun ada jgak mgkn nk byaq bil kot.Tp masa ni bkn masa nk ngorat awek-awek tu.Aku ada misi yg lg pntg.Tepat 8:30 bkak ja pintu smua pakat-pakat msuk..Adoi masa ni jgak la nk rmai org.Bru aku tringat.Aku lupa hr ni hr last byq saman.Nampak...Cam ni la manusia last-last minit bru nak kalut..Peh tu gaduh la sesak brebut-brebut nk byq.Msuk ja aku pun menyelit ke kaunter.Nasib la bli setem x pyah amik nombor giliran.Kbetulan ada membe aku byaq bil kna gliran dia,aku pun ikut selit celah dia la..Tq khairul..Hehe..


Tp masa aku bli,krani pos tu kata,yg ada sampul ngn setem ja.kat pjbt pos ni x dak folder fail.Pjbt pos yg bsaq ja ada.Adoi...Aku kna pi BM (Bukit Mertajam) la jawabnya..Dgn pantas truih aku gerak ke pjbt pos sna.Sbnqnya aku malas ngn pekan BM ni.Slalu sangat sesak jalan sana.Tapi dengan misi nak cari gak,aku gagah pi jgak..sampai ja sana,sama jgak mcm pjbt pos lain.Sesak ngan org nak bayar saman la..adoi..walaupun ramai awek-awek dlm pjbt pos tu menunggu giliran,misi aku bukan untuk cr awek tp sr setem...Mau tak mau kena redah jgak la...Sampai ja kaunter tu kerani pos tu tersenyum manis ja..comey sungguh..muda lagi.Adoi bleh cayaq hati aku ni kalau tgok dia lama-lama.Mcm dia tau ja aku nak mai.Sama-sama pakai baju warna hitam..sedondon hehehe..(perasan la plak aku ni).Tapi dah memang nasib tak dak rezeki aku nak dapat folder tu.Kerani tu kata dah habih.situ pun dapat 25 keping ja.hmm....peh tu aku mintak no tepon pjbt pos besaq yang len (dlm hati ada gak sikit niat nak mintak no tepon kerani pos tu hehehe..)tapi harapan keciwa jgak sbb memang laris la..smua habih...membe aku faizal julliet di Kulim yang tolong aku pi pjbt pos pun kata sana pun x dak...tq my fren..


Masa di pejabat pos BM,sempat la jgak aku sembang-sembang ngn org-org yang collectible jgak.Ada sorang uncle tua tu beli setem n sampul dia kata dr zaman dia muda dia dh kumpul "Sampul Hari Pertama" ngan setem edisi khas..Memang kami yang jenis collectible ni orang-orang lain tgok mcm org gila sbb sanggup kumpul benda-benda yang susah nak dapat,yang kadang-kadang tak dak apa pun dimata orang lain.walau mcm mana pun aku rasa sronok jgak sbb aku temasuk org-org yang bertuah ada koleksi sampul ngan setem Malaysia juara Piala Suzuki AFF 2010...





* Nanti aku nak wat setem boh muka aku...hahaha..


No comments:

Post a Comment